Självförtroende.

2010-11-14 @ 11:16:16

Ett litet knep att kunna få självförtroende är att istället för att backa, så ta ett steg framåt ta också ett djupt andetag, den här övningen brukar kunna hjälpa mig när det är något som är jobbigt och jag inte vågarta itu med problemet utan skjuter fram det, vilket gör att man mår sämre och att man ångrar sig för man inte vågade just då.

Just dom här två momenten gör att jag känner mig stark, ’’att jag kan’’ och det är det som är viktigt, att ha tron att man kan, för bara tron så kommer man långt, när man har gjort dessa övningar och övervunnit sin rädsla och det man inte vågat ta tag i, det finns ingen underbarare känsla när man vågat, t.ex. Om man ska ringa ett jobbigt telefonsamtal och helst inte vill, gör dessa övningar innan du ringer, ta ett steg fram ta ett djupt andetag, och säg till dig själv jag kan detta.

Du mår så mycket bättre av att känna att nu kan jag lägga detta åt sidan, och gå vidare.  Det finns också i varje kommun hjälp att få, gå t.ex kurser eller terapi för att få ökad självkänsla. Självförtroende bygger man igenom åren, ju bättre man kan sakerna ju självsäkrare blir man ,det gäller bara att hitta sin grej, då brukar man ofta få en kick av lycka, och självsäkerhet.

Det är också viktigt att veta att självförtroende bygger man inte på en dag utan det tar sin lilla tid, men man lyckas, bara man vill det så kan man få det.



Kärlek till alla er där ute <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback